uvádí...
Czech & Slovak Sustainability Summit, 16. 4. 2026, Cubex Centrum Praha

Představení partnerů

Krátké informace o některých partnerech Sustainability Summitu

ACT Group

ACT vyvíjí a poskytuje environmentální řešení, která umožňují podnikům po celém světě efektivně a transparentně dosahovat svých environmentálních cílů – bez ohledu na jejich ambicióznost.

Díky řešení, optimalizovaným nákupním strategiím, službám v oblasti rozvoje environmentálních projektů, inovativním digitálním dekarbonizačním řešením a fyzickým environmentálním komoditám ACT zjednodušuje a zefektivňuje proces dekarbonizace svých klientů.

Od roku 2009 si více než 9 000 klientů zvolilo ACT jako svého strategického partnera pro dekarbonizaci, přičemž využívají jeho rozsáhlé odborné znalosti v oblasti globálních environmentálních regulací, trhů, standardů, produktů a technologií k dosažení potřebných výsledků a splnění svých cílů.

Více informací o společnosti a jejím vztahu k udržitelnosti naleznete ZDE.

Agentura pro podporu podnikání a investic CzechInvest

Partner CzechInvest je přední státní agenturou a dynamickým hráčem inovačního ekosystému, který stojí na křižovatce mezi státní správou, podnikatelskou sférou a vědeckovýzkumným sektorem. CzechInvest není jen katalyzátorem velkých investic jako Hyundai v Nošovicích, TPCA či Nexenu, ale také vítanou podporou pro vzrůstající inovační startupy. Program Technologická inkubace, a zvláště EcoTech Hub, jsou ukázkou, jak se dá efektivně propojit čisté technologie s tržními příležitostmi. Podporuje nejen inovace, které překlápějí stávající technologické paradigma, ale tvoří i základ pro udržitelný rozvoj, který je klíčový pro ekonomickou transformaci naší společnosti.

EcoTech hub se kromě podpory startupů soustředí na to, aby se Česko stalo nejen uhlíkově neutrální, ale i atraktivní destinací pro zahraniční talenty a investice. Spolu s předními asociacemi a klastry, sektorovými a vědeckovýzkumnými institucemi a státními organizacemi hledá inovativní řešení na podporu udržitelného podnikání

V minulém roce EcoTech Hub podpořil 18 startupů, které se zaměřuji na čisté technologie a tento rok by toto číslo mohlo ještě vyrůst.

Více informací o společnosti a jejím vztahu k udržitelnosti naleznete ZDE.

Česká spořitelna, a.s.

Posláním České spořitelny je spoluvytvářet silnější a udržitelnější společnost, kterou tvoří finančně zdraví, vzdělaní a sebevědomí občané a firmy. Věří, že budoucí růst a prosperita musí být založeny na udržitelný rozvoj. Banka se snaží pomáhat klientům při transformaci jejich aktivit k finančnímu zdraví a udržitelnosti. Nabízí “zelené” produkty domácnostem – např. Hypotéku pro budoucnost, a také komplexní ESG poradenství firmám.

Problematiku ESG neomezují pouze na “E”, tedy na snižování negativních dopadů na životní prostředí. Aktivně řeší i problematiku “G”, tedy rovné příležitosti mužů a žen a vnitrofiremní diverzitu, díky čemuž se pravidelně umisťují mezi TOP zaměstnavatele. Důraz kladou i na oblast “S”, což se promítá do snahy dceřiné společnosti Dostupné bydlení ČS pomoci s novou výstavbou, která přinese cenově dostupné a nájemní byty pro profese potřebné k dlouhodobé udržitelnosti našich měst a obcí.

Více informací o společnosti a jejím vztahu k udržitelnosti naleznete ZDE.

Daikin Airconditioning Central Europe Czech Republic spol. s r.o.

Daikin je celosvětově významným výrobcem klimatizací, tepelných čerpadel a chladicích zařízení s vice než 100letoiu tradicí a přibližně 98 000 zaměstnanci ve 175 zemích, ve kterých působí. Jsme jednou z mála specializovaných společností, která realizuje své záměry od vývoje technologií (pro chlazení, vytápění, větrání a chladírenství), přes jejich výrobu, po prodej výrobků a služeb vlastními kapacitami.

Jako lídr na trhu v oboru HVAC-R vnímá svou odpovědnost vůči životnímu prostředí velmi silně. To potvrzuje vypracovaný konkrétní akční plán s environmentální politikou a s cíli ochrany životního prostředí s ohledem na ISO14000. První dva velké cíle jsou snížení emisí CO2 o 30 % do roku 2025 a o 50 % do roku 2030 (v porovnání s rokem 2019):

  • ve výrobě: všechny závody využívají energeticky úsporná opatření, jako jsou solární panely, rekuperace tepla, LED osvětlení apod. Tyto a mnohé další iniciativy jsou součástí programu Green Heart společnosti Daikin, který pomáhá závodům zlepšovat jejich environmentální a sociální výkonnost.
  • při provozu zařízení: společnost vyvíjí a používá ve svých zařízeních chladiva s nižším GWP a zároveň usiluje o maximálně energeticky účinný provoz zařízení (např. prostřednictvím vzdáleného monitoringu komerčních budov).
  • po ukončení životnosti zařízení: aktivní snaha o cirkulární ekonomiku chladiv – např. prostřednictvím programu pro komerční zákazníky „L∞p by Daikin – Recover – Reclaim – Reuse“ nebo zapojením do platformy pro volné obchodování s chladivy Retradeables.

Celosvětově se snažíme poskytovat bezpečné a zdravé prostředí a zároveň usilujeme o snížení skleníkových plynů do roku 2050 na nulovou úroveň v celém životním cyklu našich výrobků.

Společnost Daikin v České republice je součástí Daikin Airconditioning Central Europe, která je dceřinou společností Daikin Europe N.V. Vyrábí a prostřednictvím svých obchodních partnerů dodává tepelná čerpadla, zásobníky teplé vody, čističky vzduchu, klimatizační jednotky, fan-coil jednotky, chladicí jednotky – a to jak pro rodinné a bytové domy, tak pro komerční sféru i pro průmyslové aplikace. Daikin je se svými dvěma výrobními závody v Plzni a v Brně největším výrobcem u nás, a dokonce světovou jedničkou na trhu klimatizací a největším evropským výrobcem hydronických tepelných čerpadel.

Více informací o společnosti a jejím vztahu k udržitelnosti naleznete ZDE.

Danone a.s.

Danone se zrodilo z myšlenky, že zdraví je předpokladem pro správně fungující společnost. S podobnou myšlenkou zakladatel Isaac Carasso začal vyrábět před více než sto lety své první jogurty, původně prodávané jako lék, aby pomohl dětem zbídačeným první světovou válku. S postupujícím lidským pokrokem a technologickým rozvojem ale také stále patrnějším dopadem klimatické změny poháněným závislostí lidské populace na spalování fosilních zdrojů, byla tato myšlenka obohacena o nutnost dosažení rovnováhy mezi produkcí zdravých potravin a zdravě a předvídatelně fungující planetou.

Dosažení uhlíkové neutrality do roku 2050, je pro Danone základním stavebním kamenem ke skutečně udržitelné budoucnosti. I proto postupně Danone přechází v rámci své dlouhodobé koncepce na model regenerativního zemědělství, který nemá menší ambici než postupně obnovit zdraví půdy zasažené intenzivním zemědělstvím a vrátit její schopnost hostit život, zadržovat vodu a bránit erozi.

Současně je důležité přehodnotit i snižování emisí metanu, jež produkují hospodářská zvířata, a který je násobně silnější plyn než oxid uhličitý, čímž přispívá k zahřívání naší planety výrazně rychleji. Danone se proto čerstvě rozhodlo snížit své emise metanu o 30 % z produkce mléka do roku 2030. I toto snižování však má své limity, proto bude hrát čím dál zásadnější roli i čistě rostlinná strava s prokazatelně nižším dopadem na životní prostředí.

V neposlední řadě bude nezbytné hledat řešení i pro cirkularitu obalů, chránit rozmanitost druhů na naší planetě a současně profitovat z rozmanitosti a unikátnosti nás, lidí, druhu, který dokázal Zemi postupně přetvořit ke svému užitku, a který ji dnes za svůj evoluční úspěch mnoho dluží. Danone tuto výzvu přijalo, a stejně tak, jako před 100 lety, je zdraví lidí i planety klíčovým předpokladem pro úspěšnou budoucnost. A že svůj závazek Danone bere vážně, potvrzuje komplexní B-Corp certifikace, kterou jsme nově získali v prosinci 2023 pro region, který zahrnuje také ČR.

Více informací o společnosti a jejím vztahu k udržitelnosti naleznete ZDE.

Fairtrade

Fairtrade znamená spravedlivější odměnu pro pěstitele, zákaz dětské a otrocké práce, šetrný přístup k životnímu prostředí, dodržování lidských a pracovních práv. Tyto základní principy směřují k udržitelnému pěstování a výrobě. A známka Fairtrade na produktech nás naviguje k udržitelné spotřebě. „Prodávat naši kávu v rámci systému Fairtrade je pro nás zásadní. Díky fairtradovému příplatku pomáháme pěstitelům měnit jejich životní podmínky. Podporujeme lepší zpracování jejich kávy, opravujeme jejich bydlení, organizujeme vzdělávací programy, chráníme životní prostředí. Začínali jsme na nule, nyní máme vlastní laboratoř kvality a výkupní místo,” říká Margarita Conde, ředitelka fairtradového kávového družstva ASOPROSIERRA z Kolumbie. 

Více informací o společnosti a jejím vztahu k udržitelnosti naleznete ZDE.

ENERGY PUB Riegrovy sady

ENERGY PUB Riegrovy sady je unikátní prostor, který propojuje udržitelnost, inovace a komunitní život v srdci pražských Riegrových sadů. Naším cílem je přinášet konkrétní řešení pro šetrnější provoz a inspirovat návštěvníky k odpovědnějšímu přístupu k životnímu prostředí.

V letošním roce se zaměřujeme na efektivní nakládání s energiemi a zdroji. Ve spolupráci s Plzeňským Prazdrojem zavádíme chytrý výčep, který pomáhá snižovat spotřebu energie i vody. Dále realizujeme systém pro využití šedé a dešťové vody, zelené stěny podporující biodiverzitu, zateplení nápojových kontejnerů pro nižší energetickou náročnost a efektivnější systém sběru a třídění odpadu. Společně s iniciativou Neleníme, zeleníme od společnosti Kofola pracujeme na dalších ekologických zlepšeních.

Naším dalším velkým krokem je Sustainia Market, kde se představí lokální značky s inovativním a udržitelným přístupem k výrobě a spotřebě. Chceme podporovat firmy, které ukazují, že zodpovědné podnikání má budoucnost.

V oblasti energetických inovací a IoT hledáme nové partnery, kteří by nám pomohli posunout ENERGY PUB ještě dál.

Více informací o společnosti a jejím vztahu k udržitelnosti naleznete ZDE.

Envitrail s.r.o.

Specializace EnviTrail: Uhlíková stopa, ESG a LCA

EnviTrail tvoří tým odborníků a odbornic se specializací na ESG reporting a strategie, výpočet uhlíkové stopy a posuzování životního cyklu. Zaměřuje se na pomoc firmám a organizacím se snižováním jejich negativního vlivu na životní prostředí. Poskytuje odborné poradenství a praktická školení pro naplňování environmentálních cílů a fungováním v souladu s aktuální legislativou.

Prostřednictvím spolupráce s partnery dokáže vyjít vstříc potřebám začínajících startupů i největších holdingů a nabídnout tak komplexní portfolio služeb souvisejících s nastavením environmentální politiky daného subjektu.

EnviTrail je první českou firmou, která prošla nezávislým auditem TÜV NORD pro obor Kalkulace uhlíkové stopy. Staví na transparentnosti, odbornosti, technicky správném, ekonomicky smysluplném a na daty podloženém přístupu. Od roku 2021 provází české i zahraniční firmy dekarbonizací vedoucí k efektivnější výrobě, snižování nákladů a větší konkurenceschopnosti.

Zjistěte svou uhlíkovou stopu

Uhlíková kalkulačka CO2IN umožňuje každému spočítat si svou osobní uhlíkovou stopu. Kalkulačka vznikla v rámci projektu CO2IN, který je prvním českým dobrovolným uhlíkovým kreditem certifikovaným TÜV NORD. CO2IN umožňuje kompenzaci uhlíkové stopy vycházející z uhlíkového auditu.

Více informací o společnosti a jejím vztahu k udržitelnosti naleznete ZDE.

Geis CZ

Skupina Geis: Logistika s odpovědností k budoucnosti

Skupina Geis je mezinárodní poskytovatel logistických služeb, který propojuje efektivitu, udržitelnost a inovace. Stanovila si ambiciózní cíl – dosažení klimatické neutrality do roku 2040. V rámci programu MissionZero aktivně snižuje uhlíkovou stopu a zavádějí opatření, která mění logistiku směrem k udržitelnosti.

Skupina investuje do alternativních pohonů a ekologických vozidel – rozšiřuje flotilu o elektrické vozy, testuje další technologie a podporuje využívání HVO (Hydrotreated Vegetable Oil). Modernizuje své logistické areály, kde zavádí fotovoltaické systémy, LED osvětlení a energeticky úsporná řešení.

Zaměřuje se také na efektivitu přepravy, optimalizuje trasy a snižuje počet prázdných jízd. Spolupracuje se zákazníky na udržitelném dodavatelském řetězci a podporuje ekologická řešení v balení i skladování.

Zodpovědný přístup skupina aplikuje i v oblasti zaměstnanců a dodavatelských řetězců. Podporuje rovné příležitosti, bezpečnost práce a rozvoj talentů.

Její cesta k udržitelnosti je dlouhodobým závazkem, který přináší konkrétní výsledky. MissionZero je víc než jen strategie – je to jejich závazek vůči budoucím generacím.

Více informací o společnosti a jejím vztahu k udržitelnosti naleznete ZDE.

HOPI Logistics

HOPI je již přes 33 let klíčovým hráčem v logistice a vybudovalo si pozici lídra ve střední a východní Evropě. Na tomto pevném základu staví i sesterská společnost HOPI GLOBAL SOLUTION, která dnes působí ve 26 pobočkách v Polsku, Česku, na Slovensku, v Maďarsku, Rumunsku a nově také v Chorvatsku.

HOPI poskytuje komplexní logistické služby, které odpovídají rozmanitým a neustále se vyvíjejícím potřebám zákazníků. Od špičkového skladování přes efektivní dopravu, e-commerce fulfillment až po balení na míru – vždy přináší řešení přizpůsobené konkrétnímu podnikání.

Důraz na flexibilitu a kvalitu zajišťuje spolehlivou a efektivní logistickou podporu, bez ohledu na složitost požadavků.

Sesterská společnost HOPI GLOBAL SOLUTION se specializuje na mezinárodní dopravu, propojuje firmy po celém světě a nabízí optimální multimodální logistická řešení. 

Více informací o společnosti a jejím vztahu k udržitelnosti naleznete ZDE.

Julius Meinl

Uvědomujeme si zodpovědnost vůči naší planetě i všem lidem, kteří jsou zapojeni do produkce kávy Julius Meinl. Společně pracujeme na tom, aby měl každý šálek kávy prémiovou kvalitu. Jsme pátá generace rodinné firmy Julius Meinl a našim úkolem je iniciovat udržitelné aktivity, které budou mít pozitivní dopad na celý kávový průmysl. 

Podstatou naší mise je zaměřit se na udržitelnost, která stojí na třech klíčových pilířích – odpovědném získávání kávy, minimalizaci dopadu na životní prostředí a zvýšení angažovanosti všech zaměstnanců. 

Responsibly Selected Coffee a Generations Program

Naše projekty se zaměřují na budování smysluplných a dlouhodobých vztahů s pěstiteli kávy a místními komunitami. Podporujeme je, aby své znalosti o kávě i obchodu předávali z jedné generace na druhou. Poskytujeme jim zdroje k zakládání udržitelného a odolného podnikání, které jim zajistí budoucnost i v podmínkách klimatických a ekonomických změn. 

Partnerství pro udržitelnou budoucnost

Spolupracujeme s nevládními i zemědělskými organizacemi, dodavateli, pražírnami, lokálními komunitami i vládami jednotlivých zemí. Chceme dosáhnout trvale pozitivních změn.

Káva lepší v každém ohledu

Udržitelné postupy jdou s produkcí kvalitní kávy ruku v ruce. Nákup kávy s certifikací bio a fairtrade umožňuje našim zákazníkům vychutnat si každý doušek kávy s vědomím, že podporují světlé zítřky kávového průmyslu i konkrétních lidí, kteří tomuto řemeslu zasvětili život.

Více informací o společnosti a jejím vztahu k udržitelnosti naleznete ZDE.

Kia Czech s.r.o.

Kia Czech je výhradním dovozcem nových vozů značky Kia do České republiky, ve které působí již 30 let. Za dobu své existence prodala přes 155 tisíc automobilů a řadí se tak mezi TOP 5 nejprodávanějších značek v ČR. Aktuálně nabízí 12 modelů včetně nabídky alternativních pohonů. Cílem společnosti Kia Czech je do roku 2027 nabízet 11 nových čistě bateriových elektromobilů. Globální strategií značky je do roku 2035 plně elektrifikovat evropský trh nabízenou modelovou řadou.

Strategie společnosti Kia je postavena na 3 klíčových pilířích: trvale udržitelné mobilitě, udržitelné planetě a udržitelné energii. V souladu s vizí stát se poskytovatelem řešení trvale udržitelné mobility se společnost Kia zavázala do roku 2040 využívat ve svých výrobních závodech 100 % obnovitelné energie. To se již podařilo ve výrobním závodu ve slovenské Žilině, který v rámci výroby elektřiny zcela přešel na zelenou energii. Uhlíkovou neutralitu se Kia zavázala dosáhnout do roku 2045, tedy o 5 let dříve, než je obecný závazek Evropské unie.

V oblasti udržitelná planeta se značka Kia věnuje ochraně mořských ekosystémů. Ve spojení s neziskovou organizací The Ocean Cleanup, která čistí oceány a moře od plastů, pracuje na budování systému oběhového hospodaření se zdroji. Recyklovatelný odpad nashromážděný při čištění oceánů Kia již plně využívá k výrobě materiálů ve svých vozech. Strategie značky Kia je do roku 2030 navýšit podíl recyklace plastů v rámci výroby na 20 %. Již dnes ale interiéry automobilů značky Kia využívají recyklované materiály, příkladem je model EV9, který obsahuje až 34 kg plastů vylovených v Tichém oceánu.

Kia zároveň přichází s novou řadou užitkových vozů PBV, která díky revoluční modularitě a flexibilitě posouvá hranice udržitelné mobility. Nový model PV5, postavený na platformě E-GMP.S a vybavený pokročilými technologiemi rychlého dobíjení, představuje efektivní řešení pro podnikatelskou i volnočasovou dopravu a přispívá k dosažení naší vize čisté energie a udržitelné budoucnosti, a to nově právě v sektoru užitkových vozů.

Více informací o společnosti a jejím vztahu k udržitelnosti naleznete ZDE.

Komerční banka, a.s.

Smyslem existence Komerční banky je společně s klienty budovat lepší a udržitelnou budoucnost prostřednictvím odpovědných a inovativních finančních řešení.

Jako banka má potenciál pomoci v boji s klimatickou změnou a přechodem na uhlíkově neutrální společnost především skrze financování odpovědných aktivit a udržitelných řešení klientů. Dlouhodobě snižuje uhlíkovou stopu na úroveň nevyhnutelných emisí. Příklady již zavedených udržitelných řešení:

Více informací o společnosti a jejím vztahu k udržitelnosti naleznete ZDE.

LABEL DESIGN, a.s.

Tiskárna LABEL DESIGN je jako výrobce samolepicích etiket zodpovědná nejen za to, aby byl udržitelnější celý její provoz, ale také za to, aby výrobky společnosti vhodně doplnily ekologická řešení obalů zákazníků i jejich strategie udržitelnosti. V roce 2023 společnost LABEL DESIGN zařadila do svého strojového parku technologii LINERLESS a stala se tak prvním a jediným výrobcem bezpodložkových etiket v České republice. Tato technologie umožňuje výrobu etiket bez tradičního silikonového podkladu. Originální etikety jsou vyráběny tak, aby po sobě při aplikaci nezanechávaly podkladový silikonový pás, který je při tisku jiných druhů etiket samozřejmostí. Odpad z etiket je pro etiketovací průmysl výzvou po celá desetiletí. Nahrazení klasických etiket Linerless etiketami tento problém řeší. K výrobě Linerless etiket je potřeba mnohem méně vstupního materiálu, na jednu roli se etiket vejde více než těch klasických, takže aplikace na výrobek je efektivnější a jednotlivé role šetří místo ve skladu či při přepravě. Z Linerless etiket nevzniká odpad, který je třeba likvidovat. Při použití Linerlessu v tiskárnách se při tisku délka štítku automaticky přizpůsobuje množství informací na etiketě pro každou položku, čímž minimalizuje velikost štítku a opět také množství odpadu.

V Label design pečlivě sledujeme aktuální legislativu týkající se obalových materiálů a udržitelných řešení. Zákazníkům společně s našimi partnery a dodavateli nabízíme poradenství při výběru materiálů a technologií tak, aby výsledná etiketa perfektně doplnila produkt a současně splňovala nejnovější standardy ekodesignu.

Více informací o společnosti a jejím vztahu k udržitelnosti naleznete ZDE.

LCA Studio, s.r.o.

LCA Studio, s.r.o. je konzultační společnost zabývající se výpočtem uhlíkové stopy a dalších indikátorů udržitelnosti organizací a produktů.

LCA Studio, s.r.o. vypracovává pro své klienty tyto služby:

  • uhlíková stopa produktů a organizací;
  • environmentální prohlášení o produktu Environmental Product Declaration (EPD);
  • podklady pro Environmental, Social & Governance (ESG) reporting;
  • zpracování Life Cycle Assessment (LCA) studií;
  • příprava deklarací Product & Organization Environmental Footprint (PEF & OEF);
  • zpracování podkladů environmentálních dat pro reporting standardu Global Reporting Initiative (GRI);
  • vodní stopa;
  • hodnocení udržitelnosti environmentálních přínosů technologií a projektů.

LCA Studio s.r.o. si zakládá na osobním přístupu, studie jsou vždy založeny na ‘site-specific‘ datech a zpracovávány týmem odborníků se zkušenostmi jak z akademické, tak z aplikační sféry. Společnost má zkušenosti z mezinárodních projektů. Zkušenosti z výzkumu umožňují aplikovat nejnovější postupy v udržitelnosti a posuzování životního cyklu na praktických případech.

Škála klientů je široká:

  • od nadnárodních firem, přes hlavní reprezentanty průmyslových odvětví až po rodinné firmy;
  • od velkých energetických firem, chemických závodů a automobilový průmysl, přes stavebnictví, potravinářství, vodní hospodářství k retailům, recyklačním technologiím, dodavatelům kosmetiky či farmaceutických výrobků.

Krédem společnosti je „Udržitelnost – od slov k činům!“

Více informací o společnosti a jejím vztahu k udržitelnosti naleznete ZDE.

Lenovo

Lenovo: Technologie pro udržitelnou budoucnost

Lenovo, globální technologický lídr s působením ve 180 zemích, klade důraz na udržitelnost a odpovědný přístup k podnikání. Společnost se zaměřuje na snižování ekologické stopy a inovace, které snižují dopad na životní prostředí, podporují cirkulární ekonomiku, energetickou efektivitu a ekologické obaly.

Energetická efektivita
Do příštího roku bude 90 % použité energie pocházet z obnovitelných zdrojů. Lenovo snižuje spotřebu energie díky moderním technologiím a požadavkům na své dodavatele.

Cirkulární ekonomika
V roce 2023 Lenovo využilo 9,7 milionu kilogramů recyklovaných plastů a kovů, včetně plastů vylovených z oceánů. Minimalizuje odpady a zvyšuje podíl druhotných surovin.

Ekologické obaly
Lenovo nahrazuje plasty obnovitelnými materiály a inovuje balení, čímž ročně šetří přes 548 tun plastů. Všechny obaly ThinkPad (mimo řady E) jsou bez plastu.

Transparentnost a uhlíková stopa
Lenovo zveřejňuje uhlíkovou stopu produktů a umožňuje svým zákazníkům její kompenzaci, čímž jim napomáhá plnit jejich cíle udržitelnosti.

Odpovědný přístup
Lenovo se řídí principy UN Global Compact a pravidelně zveřejňuje ESG zprávy. Podporuje inkluzivní pracovní prostředí a technologické vzdělávání.

Díky těmto opatřením Lenovo dokazuje, že udržitelnost je strategickou nutností, která přináší hodnotu nejen firmě, ale i jejím zákazníkům a planetě. Lenovo se zavazuje k dalším inovacím, které budou reflektovat potřeby moderního světa a přispívat k ekologičtější budoucnosti.

Více informací o společnosti a jejím vztahu k udržitelnosti naleznete ZDE.

Lidl Česká republika s.r.o.

Podnikání společnosti Lidl Česká republika je úzce spjato s trendy českého maloobchodního trhu, který se postupně stále výrazněji orientuje na kvalitu, čerstvost a zdravý životní styl. Lidl usiluje o soustavné zlepšování výživových vlastností nabízených potravin. Opírá se přitom o úzkou spolupráci s dodavateli. Ta přesahuje klíčovou oblast kvality a bezpečnosti potravin a zahrnuje i kritéria etiky a ekologické a sociální udržitelnosti. Lidl důsledně aplikuje své know-how a nejlepší postupy ke snižování ekologické stopy napříč všemi činnostmi a ve spolupráci s dodavateli usiluje o snižování obalové zátěže dodávaných výrobků. Za nedílnou součást strategie považuje Lidl i cílevědomé budování postavení preferovaného a perspektivního zaměstnavatele na českém trhu práce. Součástí působení společnosti je i podpora specifických potřeb a komunit, kde Lidl působí.

Více informací o společnosti a jejím vztahu k udržitelnosti naleznete ZDE.

MALFINI

MALFINI, a.s. se sídlem v Ústí nad Labem je středoevropským lídrem na trhu reklamního textilu a předním dodavatelem v dalších zemích Evropy s důrazem na společenskou odpovědnost. Ve svém portfoliu má i segment pracovních oděvů. Společnost nabízí přes 300 různých produktů. B2B charakter obchodního modelu firmy je založen na e-shopu, dostatečných skladových zásobách, rychlé logistice a dokonalých zákaznických službách. Jako přední hráč v daném sortimentu působí ve víc jak 35 evropských zemích. Roční celkové tržby dosahující 2,7 miliardy korun jsou výsledkem práce téměř čtyř set pracovníků. Moderní automatizovaný sklad v Ostravě disponuje kapacitou větší než dvacet pět milionů kusů textilu. Dodávky na klíčové trhy do okolních států jsou realizovány do 24 hodin. Produkty společnosti MALFINI podléhají přísným zkušebním testům a nesou světově uznávanou pečeť kvality OEKO-TEX Standard 100, nechybí ani výrobky z recyklovaného plastu a recyklované bavlny s certifikací GRS a GOTS, stejně jako zhodnocení textilu v podobě potisku a výšivky.

Více informací o společnosti a jejím vztahu k udržitelnosti naleznete ZDE.

Mattoni 1873 a.s.

Mattoni 1873 vidí v dlouhodobé udržitelnosti základ svého podnikání. Ve všech osmi zemích a jedenácti závodech, které provozuje, usiluje o zavedení principů cirkulární ekonomiky. Ambicí firmy je dosažení uhlíkové neutrality do roku 2030. Kromě snahy o zavedení plošného cirkulárního zálohového systému na PET lahve a plechovky, přepravuje společnost své výrobky po železnici, dlouhodobě snižuje spotřebu energie a primárních zdrojů a zavádí další opatření. Uhlíková neutralita není však cílem konečným. Mattoni 1873 již nyní rozvíjí programy „nature positive“, které cílí na podporu biodiverzity v okolí minerálních pramenů, a tedy přináší pozitivní změnu do přírody, v jejímž rámci podniká.

Více informací o společnosti a jejím vztahu k udržitelnosti naleznete ZDE.

McDonald’s ČR spol. s r.o.

McDonald’s je jedním z největších provozovatelů sítě restaurací. Po celém světě je v provozu zhruba 40 tis. restaurací, které denně obslouží zhruba 70 mil. lidí. V Česku a na Slovensku zaměstnává téměř 12 tis. zaměstnanců. Udržitelnosti se věnuje dlouhodobě, a to na globální i lokální úrovni.

Od roku 2000 McDonald’s v českých a slovenských restauracích například třídí všechny obalové materiály, olej z fritéz je využíván v rámci druhotného zpracování a biologicky rozložitelný odpad je zpracováván v kompostárnách nebo bioplynových stanicích.

Důležitou aktivitou řetězce je snižování množství odpadu a nahrazování plastových obalů za alternativní.

Prvním zásadnějším krokem bylo nahrazení plastových brček papírovými, následovala výměna plastových příborů za dřevěné. Plast zmizel i z kelímků na studené nápoje a shaky nebo třeba krabiček na saláty. Od roku 2022 prodává McDonald’s pramenitou vodu Rajec výhradně v rPET obalech, již o rok dříve zahájil přechod na ekologické varianty hraček z populárního Happy Mealu. Všemi těmito kroky dosáhla společnost úspory zhruba stovek tun jednorázového plastu ročně.

Jen letos McDonald’s ušetří další desítky tun plastu a odpadu ve svých restauracích. Od loňského ledna totiž zákazníci při konzumaci v restauraci dostávají nápoje bez víčka. Stále si o něj však mohou požádat. Oproti dřívějšku ale nejde o plastová, ale papírová víčka z lisovaného vlákna.

V blízké době mají být všechny obaly určené pro zákazníky vyrobené z obnovitelných, recyklovaných nebo plně certifikovaných materiálů. A už dnes jsme velmi blízko – více než 88 % obalů tento cíl splňuje. Díky těmto opatřením šetříme 160 tun plastu ročně jen v Česku a na Slovensku.

McDonald’s pokračuje také v instalaci zelené infrastruktury, jako jsou nádrže na zadržování vody nebo fotovoltaické panely. Společně s partnery také buduje nabíjecí stanice pro elektromobily v blízkosti restaurací.

Více informací o společnosti a jejím vztahu k udržitelnosti naleznete ZDE.

mutualus s.r.o., advokátní kancelář

Poradenská a advokátní kancelář specializující se na udržitelnost podniků. Náš jedinečný tým odborníků s desítkami let zkušeností v českém a slovenském podnikatelském prostředí pomáhá firmám chránit životní prostředí, implementovat novou legislativu a posilovat odolnost i hodnotu jejich obchodních modelů. Kromě komplexního právní poradenství zavádíme do praxe ESRS a další standardy i osvědčené postupy pro řízení udržitelnosti podniků.

Více informací o společnosti a jejím vztahu k udržitelnosti naleznete ZDE.

Nesnězeno

Nesnězeno je inovativní platforma zaměřená na snižování plýtvání potravinami prostřednictvím prodeje přebytečných produktů za zvýhodněnou cenu. Působí na českém i zahraničním trhu a propojuje gastronomické podniky, maloobchodní řetězce a spotřebitele s cílem minimalizovat potravinový odpad.

Aplikace Nesnězeno má v České republice více než 1 milion uživatelů a spolupracuje s více než 1 700 partnery, včetně mezinárodních značek. 

Platforma pomáhá firmám nejen snižovat ztráty, ale také získávat nové zákazníky, zvyšovat povědomí o značce 

a přispívat k udržitelnému podnikání. Díky propojení s partnery z různých sektorů podporuje Nesnězeno cirkulární ekonomiku a odpovědné nakládání se zdroji. Společnost přináší firmám udržitelná řešení, která kombinují ekonomické výhody s pozitivním dopadem na životní prostředí.

Více informací o společnosti a jejím vztahu k udržitelnosti naleznete ZDE.

Penny Market s.r.o.

Vše, co v PENNY dělají, dělají HEZKY ČESKY. Aktivity PENNY na poli udržitelnosti začínají u pomoci potřebným ve spolupráci s Českou federací potravinových bank, úspěšně také spolupracují  s platformou Nesnězeno. Proti plýtvání potravinami bojují také vlastními projekty, jakými jsou Neplýtváme s PENNY – balíčky s potravinami s blížící se dobou expirace za zvýhodněnou cenu nebo Rohlíky na strouhanku – výhodná koupě ztvrdlého pečiva, apod.

V PENNY se v rámci CSR věnují řadě aktivit, kdy chtějí být všude dobrým sousedem. PENNY je generálním partnerem české fotbalové reprezentace mužů i žen, je také jedním z hlavních partnerů seriálu Běhej lesy a titulárním partnerem charitativního PENNY běhu, výtěžek ze startovného tohoto běhu darují Nadaci fotbalových internacionálů. PENNY je také aktivní na poli péče o zdraví, společně se záchranářem Markem Dvořákem v loňském roce poskytli 65 000 Čechů kurz 1. pomoci zdarma, letos spustili osvětovou kampaň na prevenci rakoviny prsu, v rámci které poskytli sonografická vyšetření široké veřejnosti v hodnotě 1 000 000 Kč. Dlouhodobě podporují také seniory, kdy na začátku letošního roku spojili síly s organizací Elpida.

Při výstavbě i modernizaci jejich prodejen využívají v nejvyšší možné míře úsporné a ekologické technologie počínaje LED osvětlením, unikátní chladící a mrazící technologií, fotovoltaickými elektrárnami nebo i užitím dřeva při výstavbě prodejen. Vedle celodřevěné ekologické prodejny ve Skutči na Chrudimsku, otevřeli loni další takovou ve Ždírci nad Doubravou, která je navíc zcela energeticky soběstačná. V loňském roce otevřeli také u prodejny v Počátkách největší veřejnosti dostupné solární parkoviště. Výstavba dalších ekologických prodejen a projektů bude i nadále pokračovat.

Více informací o společnosti a jejím vztahu k udržitelnosti naleznete ZDE.

Philip Morris ČR a.s.

Philip Morris ČR a.s.  je součástí skupiny Philip Morris International (PMI), která stojí v čele proměny tabákového průmyslu. Její vizí je co nejdříve nahradit cigarety méně škodlivými bezdýmnými alternativami, které představují mnohem lepší volbu, než je pokračování v kouření cigaret.

Společnost Philip Morris ČR a.s. zaměstnává přes 1 100 lidí a je kótována na Burze cenných papírů Praha.. Již více než 30 let významně podporuje charitativní projekty napříč širokým spektrem organizací i zaměření a zároveň klade důraz na udržitelnost. Výrobní závod v Kutné Hoře je držitelem certifikátu uhlíkové neutrality, certifikátu standardu Alliance for Water Stewardship a rovněž dlouhodobě snižuje množství odpadu pocházejícího z výroby.

V oblasti produktové udržitelnosti Philip Morris usiluje o snižování dopadu svých výrobků na životní prostředí. V rámci cirkulárního programu od svých koncových zákazníků sbírá nejen použitá elektrozařízení, ale i náplně do nich. Takto vysbírané výrobky jsou poté předány k recyklaci či energetickému využití. Nedílnou součástí projektu je i edukace spotřebitelů a sdílení toho, jak lze použité výrobky následně využít.

Příkladem jsou repasovaná zařízení, první asfaltová cesta na světě s příměsí z recyklátu bezdýmných náplní nebo zapojení  do globálního projektu limitované edice zimní bundy s výplní z recyklátu z použitých bezdýmných náplní.

Na cestě ke snižování dopadu svých výrobků na životní prostředí se společnost neustále posouvá dál a přináší nové nápady, jak řešit dopady činnosti na životní prostředí. V loňském roce zahájila na vybraných prodejnách v ČR i SK pilotní projekt drobných servisních prací, kdy spotřebiteli na místo výměny poškozeného zařízení nabízí opravu.

Více informací o společnosti a jejím vztahu k udržitelnosti naleznete ZDE.

Plzeňský Prazdroj

Přední pivovarnická společnost v České republice a na Slovensku patří mezi evropské lídry a dlouhodobě si udržuje pozici největšího exportéra českého piva. V roce 2017 se stala součástí globální skupiny Asahi. Její piva se vaří ve třech pivovarech v Plzni, včetně experimentálního pivovaru Elektrárna, dále v Nošovicích, Velkých Popovicích a ve slovenském Veľkém Šariši. Součástí pivovarů v Plzni, Nošovicích a Veľkém Šariši jsou i sladovny, které zaručují používání těch nejkvalitnějších surovin.

Piva této společnosti jsou ceněna pro svou vysokou kvalitu a reprezentují to nejlepší z dědictví českého pivovarnictví. I to je důvod, proč v Česku i na Slovensku opakovaně získala titul Nejdůvěryhodnější značka. Čtyři její značky nesou chráněné zeměpisné označení České pivo. Stejně důležité je však také dodržování principů udržitelného hospodaření, ochrana přírody a pozitivní přínos celé společnosti.

Více informací o společnosti a jejím vztahu k udržitelnosti naleznete ZDE.

Nadace rozvoje občanské společnosti - Pomozte dětem

Pomozte dětem je dlouhodobý charitativní sbírkový projekt, který společně organizují Nadace rozvoje občanské společnosti a Česká televize. 

Sbírkový projekt Pomozte dětem, jehož maskotem je žluté Kuře se záchranným kruhem, je projektem NROS (Nadace rozvoje občanské společnosti) a České televize. Název projektu je Pomozte dětem.

Sbírka má komplexní záběr podpory dětí do 18 let a po celé České republice. Pomáhá jak zdravotně postiženým dětem, dětem ohroženým sociálním vyloučením, tak i dětem, které jsou ohroženy svým okolím.

Hlavním posláním projektu je umožnit dětem v celé České republice žít kvalitnější a radostnější život navzdory handicapu a prostředí, ve kterém vyrůstají.

Jak využijeme dary od dárců?

  • Nákup kompenzačních a odlehčovacích pomůcek, zdravotnických pomůcek, výcvik asistenčních psů, rehabilitace nebo specializovaná terapie, osobní asistence.
  • Doučování, psychologické poradenství, získání dovedností pro samostatný život.
  • Krizová pomoc, emergentní psychoterapie, návazná psychoterapie, online intervenční chat pro děti ohrožené domácím násilím, online poradenství nízkoprahového zařízení.

Více informací o aktivitách veřejné sbírky Pomozte dětem najdete ZDE.

Raiffeisenbank a.s.

Raiffeisenbank si je vědoma klíčové role a velké odpovědnosti, kterou jako banka v procesu zelené transformace a jejího financování má. Raiffeisenbank chce aktivně pomáhat při přechodu na nízkoemisní ekonomiku. Zelenou transformaci vnímá jako velkou příležitost k posilování ekologického a společensky odpovědného podnikání a zvyšování konkurenceschopnosti České republiky.

Cílem Raiffeisenbank je usnadňovat klientům život. Firemním klientům pomáháme od poradenství s ESG strategií, regulací, přes přípravu standardizovaných i na míru šitých řešení. Obrátit se na nás mohou i s otázkou na oblast dotací, podpory z fondů EU nebo ESG reportingem.

Více informací o společnosti a jejím vztahu k udržitelnosti naleznete ZDE.

Rezolv Energy s.r.o.

Rezolv Energy je nezávislým výrobcem čisté energie založeným za účelem vybudování portfolia větrných a solárních projektů a projektů skladování energie o výkonu několika gigawattů ve střední a jihovýchodní Evropě. Firma je vlastněna globálně působící společností Actis, předním světovým investorem do udržitelné infrastruktury, který společnost Rezolv Energy podpořil 500 miliony eur na vybudování obnovitelných zdrojů energie. Aktuálně je již připraveno k výstavbě více než 2 GW čisté energie realizací čtyř velkých větrných a solárních projektů. Jedním z těchto projektů je Dama Solar v západním Rumunsku, jenž bude po svém dokončení díky výkonu 1044 MW největší solární elektrárnou v Evropě. Vyrobená čistá energie bude prodávána komerčním a průmyslovým firmám prostřednictvím dlouhodobých smluv o výkupu elektřiny (Power Purchase Agreements – PPA). 

Rezolv Energy si klade za cíl svými projekty nastavit standard odpovědného rozvoje projektů obnovitelných zdrojů energie v regionu a stát se lídrem v této oblasti. Při plánování jednotlivých projektů se vždy řídí strategií udržitelnosti firmy, a to na základě osvědčených postupů v oboru a dodržování mezinárodních standardů, mezi něž patří zásady Equator a standardy environmentální a sociální výkonnosti Mezinárodní finanční korporace (IFC). Jedním z hlavních pilířů je snaha zajistit, aby každá z obnovitelných elektráren společnosti Rezolv přispívala k prosperujícím ekosystémům a přinášela čistý přírůstek biologické rozmanitosti.

Více informací o společnosti a jejím vztahu k udržitelnosti naleznete ZDE.

Skanska a.s.

Skanska je jedním z lídrů českého stavebnictví a více než 25 let také předním developerem kancelářských budov v Praze. Je známá výstavbou trvale udržitelných budov, zodpovědným přístupem k podnikání i místním komunitám a také inovacemi v oblasti technologií a služeb. Kancelářské budovy Skanska pravidelně získávají vysoké hodnocení v rámci mezinárodní environmentální certifikace LEED, díky kterým jsou na předních místech žebříčků nejzelenějších kanceláří Evropy. Projekty Skanska také jako první na českém trhu získaly mezinárodní certifikaci WELL a WELL Health & Safety Rating, která potvrzuje, že projekty podporují zdraví a bezpečí jejich uživatelů. Skanska na svých projektech uplatňuje zásady cirkulární ekonomiky. Unikátním počinem je pak projekt „remolice“ bývalé budovy Mercuria, kdy Skanska díky udržitelnému přístupu dosáhla 97% recyklace materiálů, snížila významně uhlíkovou stopu a vytvořila ekonomicky a ekologicky úspornější model tradiční demolice. Cílem Skanska je dosáhnout do roku 2045 uhlíkové neutrality, jak vlastní, tak svých projektů.

Více informací o společnosti a jejím vztahu k udržitelnosti naleznete ZDE.

Smurfit Westrock

Jsou průkopníkem v oblasti udržitelnosti. Jejich cirkulární integrovaný obchodní model jim pomáhá plnit jejich cíle udržitelnosti a stanovovat nové. Mají vedoucí postavení v hodnocení ESG třetích stran a posledních 17 let vydávají pravidelně výroční zprávu o udržitelném rozvoji.

Jako přední společnost v oblasti udržitelnosti zakládají svou ambici udržitelného růstu na třech pilířích: planeta, lidé a efektivní podnikání. To znamená neustále se snažit minimalizovat dopad na životní prostředí, praktikovat odpovědné řízení, zacházet se všemi zainteresovanými stranami s respektem a zlepšovat svým zákazníkům podnikání prostřednictvím svých produktů.

Jejich iniciativa Better Planet 2050 má pro každou výše zmíněnou oblast stanovené ambiciózní cíle a každý rok vykazují významné pokroky. Od roku 2005 snížili emise CO2 o 43,7 %, snížili TRIR o 48 % od roku 2018 a prodali 95,5 % obalů s certifikací dodavatelského řetězce.

Některé z cílů Better Planet 2050: redukce emisí CO2 o 55 % do 2030 a net zero do 2050, 30% snížení množství odpadů odváženého na skládky do roku 2025 (splněno, aktuálně jsou na hodnotě 35,8 % od roku 2013), 25 % žen v manažerských pozicích do roku 2024 (splněno, nyní 25,1 %) a v letech 2020-2025 podpořit místní komunity a sociální či environmentální projekty částkou 25 milionu eur (splněno, nyní 25,6 milionu).

Více informací o společnosti a jejím vztahu k udržitelnosti naleznete ZDE.

Tangelo Software

Tangelo. Firemní reporting, transformovaný.

Tangelo je podnikové softwarové řešení, které zjednodušuje proces psaní, správy a publikování výročních zpráv, zpráv o udržitelnosti a dalších profesionálních dokumentů. Naše cloudová platforma umožňuje snadnou tvorbu tištěných materiálů, webových stránek a strojově čitelných dokumentů z jednoho centralizovaného zdroje, což firmám šetří čas a prostředky.

Ve společnosti Tangelo věříme, že budoucnost firemního reportingu nespočívá v vylepšování zastaralých procesů. Jde o transformaci způsobu, jakým se reporting dělá. Desítky let byl firemní reporting zatížen neefektivitami, nadměrnou manuální prací a nekonečnými revizemi. Tangelo bylo vytvořeno na jednoduché, ale silné myšlence: týmy pro firemní reporting si zaslouží úplnou kontrolu nad svým vlastním procesem bez závislosti na pomalých, rigidních a zastaralých pracovních postupech.

Dnes se Tangelo stalo přední platformou pro firemní reporting pro podniky po celém světě. S pobočkami v Nizozemsku, Austrálii, Finsku, Jihoafrické republice a Tchaj-wanu Tangelo obsluhuje klienty v celé Evropě, Skandinávii, Velké Británii, Asii, ANZ a Africe.

Více informací o společnosti a jejím vztahu k udržitelnosti naleznete ZDE.

Tesco Stores ČR, a. s.

Udržitelnost jak v podnikání, tak v oblasti sociální a environmentální je včleněna do strategických priorit celé skupiny Tesco. Tesco je první řetězec, který se začal podrobně věnovat měření a prevenci plýtvání potravinami. V rámci podpory komunit se věnuje nejen potravinovým sbírkám a sbírkám školních potřeb, ale především unikátnímu grantovému programu Správný start, který cílí na podporu dětí a mladých. V roce 2023 Tesco spustilo projekt Tesco pro planetu zaměřený na demonstraci konkrétních příkladů, které realizovalo v oblasti udržitelnosti.

Environmentální část našich aktivit je zaměřena na snižování emisí, množství obalů a jejich snadnější recyklovatelnost, snižování energetické náročnosti a přechod na obnovitelné zdroje energie, Tesco rovněž dbá na zdravé a udržitelné stravování, vedle rostlinných alternativ masa vlastní značky nabízí i řadu reformulovaných produktů. K udržitelnému chování motivuje i klíčové dodavatele, kteří po vzoru Tesca měří potravinový odpad a emise. Všechny obchody již několik let používají elektřinu z udržitelných zdrojů.

Tato témata rezonují u zaměstnanců a Tesco hodnotí jako skvělé místo pro práci rekordními 87 % zaměstnanců. V oblasti diverzity a inkluze jsou klíčová témata: inkluze osob se změněnou pracovní schopností, podpora žen a LGBT+ komunity.

Více informací o společnosti a jejím vztahu k udržitelnosti naleznete ZDE.

Tork CZ (Essity Czech Republic s.r.o.)

Dodržování hygieny je nejen nezbytné, ale představuje i způsob, jak zlepšit obchodní výsledky. Tork vám umožní přehodnotit celkový dojem, zvýšit spokojenost na pracovišti, zajistit vyšší účinnost úklidu a najít nové způsoby, jak podpořit udržitelnost. Zavázali jsme se zajistit všem lidem rovný přístup k udržitelným řešením v oblasti hygieny. Přijali jsme cirkulární přístup a navrhujeme svá řešení tak, aby snižovala dopad na životní prostředí a omezovala množství odpadu. Dodržovat hygienu a podporovat udržitelnost tak mohou snadno všichni. Především však myslíme dopředu, aby váš podnik mohl prosperovat i zítra – poskytujeme komplexní podporu prostřednictvím odpovídajících znalostí, produktů a služeb, které mohou zlepšit vaše obchodní výsledky dnes i do budoucna.

Značka Tork nabízí profesionální hygienické výrobky a služby zákazníkům po celém světě, od restaurací přes zdravotnická zařízení až po kanceláře, školy a průmyslové podniky. K našim produktům patří zásobníky, papírové ručníky, toaletní papír, mýdlo, dezinfekční prostředky, ubrousky, utěrky, ale také softwarová řešení pro úklid na základě dat. Tork je globální značkou společnosti Essity a spolehlivým partnerem zákazníků ve více než 110 zemích světa.

Více informací o společnosti a jejím vztahu k udržitelnosti naleznete ZDE.

VAFO Group a.s.

VAFO Group je předním evropským výrobcem prémiových krmiv pro domácí mazlíčky se sídlem v České republice. VAFO již tři desetiletí vyrábí superprémiová suchá a mokrá krmiva, pamlsky a doplňky pro psy, kočky a malá zvířata. Jejich produkty najdete ve více než 90 zemích světa, přičemž mezi nejznámější značky patří například Brit nebo Carnilove.

Jak prostřednictvím vlastních oblíbených značek, tak jako výrobce privátních značek klade VAFO Group velký důraz na udržitelnost a specializuje se na vývoj inovativních produktů, které staví zdraví a pohodu domácích mazlíčků na první místo.

Společnost provozuje devět výrobních závodů v Evropě a má pobočky v České republice, Finsku, Německu, Švédsku, Polsku, Spojeném království, Estonsku a nově také v Rakousku.

Více informací o společnosti a jejím vztahu k udržitelnosti naleznete ZDE.

Veolia Holding Česká republika, a.s.

Skupina Veolia je největším celosvětovým dodavatelem environmentálních služeb s ročním obratem 1,2 bilionu Kč a působností na 4 světových kontinentech. Veolia je také vedoucím hráčem českém vodohospodářském trhu – zajišťuje výrobu a distribuci pitné vody a odvádí a čistí odpadní vody pro více, jak 2,4 mil. obyvatel. Zároveň je Veolia jedním z největších výrobců a dodavatelů tepla v České republice a poskytuje i podpůrné služby pro Českou přenosovou soustavu. Kromě dodávek tepla a elektřiny zajišťuje Veolia svým klientům komplexní energetické služby. Divize využití odpadů skupiny Veolia nabízí komplexní služby v oblasti nakládání s odpady s ohledem na jejich maximální využití nebo recyklaci před případným odstraněním. Skupina zajišťuje ekonomicky efektivní druhotné využití vedlejších produktů z vodárenství a energetiky, to vše při dodržování přísných požadavků na ochranu životního prostředí a udržitelný rozvoj.

Více informací o společnosti a jejím vztahu k udržitelnosti naleznete ZDE.

Zentiva

Zentiva přináší zdraví a wellbeing pro všechny generace a zabezpečuje dodávky vysoce kvalitních a cenově dostupných léků. Více než 100 milionů lidí důvěřuje jejím produktům a službám v Evropě i mimo ni. Vyvíjí, vyrábí a dodává portfolio více než 2 600 produktů specifických pro jednotlivé země ve více než 30 zemích. Svými aktivitami přispívá k udržitelnému zdravotnictví v Evropě. Je si vědoma dopadu, který má na společnost a životní prostředí, a jejím cílem je vracet planetě to, co jí poskytuje, a tím naplňovat své poslání.

Zentiva je skvělým místem pro práci a již čtvrtý rok po sobě získala certifikaci Top Employer v České republice. Již 10 let patří mezi nejlepší zaměstnavatele v oblasti farmacie a zdravotnictví pro studenty a je signatářem Charty diverzity.

Aktivně podporuje zdraví více než 1 800 lidí v České republice, stejně jako všech, kterým slouží – obchodních partnerů i celé společnosti – s ohledem na udržitelnost planety.

Prosazuje program dekarbonizace, který jí do roku 2030 zajistí uhlíkovou neutralitu ve scope 1 a 2 a bude v souladu s evropským cílem dosáhnout do roku 2050 nulových emisí. Pracuje na programech efektivity pro energii a vodu a spolupracuje s odborníky na odpadové hospodářství a cirkulární ekonomiku. Přispívá k obnově biodiverzity sázením stromů a adopcí včel.

Kořeny společnosti sahají více než 530 let zpět k malé lékárně U Černého orla, která dodnes existuje v srdci Prahy. Zentiva jedná dnes pro udržitelnou budoucnost, aby mohla ve svých aktivitách pokračovat alespoň dalších 500 let.

Více informací o společnosti a jejím vztahu k udržitelnosti naleznete ZDE.